סגנון הניהול האידיאלי בפינלנד: דוגמה אישית היא המפתח

סגנון הניהול האידיאלי בפינלנד: דוגמה אישית היא המפתח

בעולם העסקים בפינלנד, המנהל האידיאלי מתאפיין בתכונות ייחודיות המשקפות את ערכי החברה הפינית. הגישה הניהולית מבוססת על העיקרון:

"בפינלנד אתה יכול להנהיג אנשים רק באמצעות דוגמה אישית."

מה הופך מנהל לאידיאלי בעיני הפינים?

יושרה וקבלת החלטות: המנהל הפיני האידיאלי נתפס כאדם ישר, הוגן ובעל יכולת לקבל החלטות. תכונות אלו מהוות בסיס איתן לבניית אמון בין המנהל לעובדיו.
מעורר השראה ומעודד: הוא מצופה להיות נלהב, חיובי ומעודד. מנהל פיני טוב מספק עצות ומשוב על עבודה מוצלחת, ומפגין אמון בעובדיו. גישה זו מסייעת ביצירת סביבת עבודה חיובית ועם מוטיבציה לעובדים.
חזון ותכנון: בעל חזון ויכולת תכנון עתידי הם מאפיינים חשובים נוספים. מנהל פיני אידיאלי צריך להיות מסוגל לראות את התמונה הגדולה ולהוביל את הצוות לעבר יעדים ארוכי טווח.
עידוד יצירתיות ושיתוף פעולה: המנהל הפיני מצופה ליצור סביבת עבודה המעודדת גירויים אינטלקטואליים ויצירתיות. הוא גם מעודד שיתוף פעולה, עבודת צוות וקבלת החלטות משותפת.
גישת "ההדרכה השקטה": בניגוד לסגנונות ניהול אגרסיביים יותר, המנהל הפיני האידיאלי מעניק "הדרכה שקטה" לעובדיו ונמנע מביקורת ומפיקוח מתמידים. גישה זו מאפשרת לעובדים מרחב לצמיחה ולמידה עצמאית.

אתגרים בפיתוח מנהיגות

למרות היתרונות הברורים של סגנון הניהול הפיני, קיים אתגר מעניין המכונה "תסמונת הפרח הגבוה". תופעה זו מתארת את הרתיעה מלבלוט או מלהיראות טובים יותר מהעמיתים. כתוצאה מכך, ישנה לעתים הימנעות מקידום למשרות ניהוליות, במיוחד במגזר הציבורי.

"קראתי באחד מדוחות ה-OECD על הבעיה הטמונה בפיתוח מנהיגות במגזר הציבורי. הפינים סובלים מתסמונת הפרח הגבוה. איש לא רוצה לבלוט כי זה לא מקובל חברתית. המנהיגים במגזר הציבורי לא צריכים להיראות טובים יותר מהמומחים שהם מובילים, ולכן רבים במגזר הציבורי מסרבים להתקדם למשרות ניהוליות."

סגנון הניהול הפיני מדגיש ערכים של שיתוף פעולה, אמון ויושרה. עבור מנהלים המגיעים לפינלנד בנסיעות עסקים או ברילוקיישן, הבנת גישה זו חיונית להצלחה בסביבה העסקית המקומית. אימוץ עקרונות אלה יכול לסייע ביצירת יחסי עבודה פוריים ואפקטיביים עם עמיתים ועובדים פינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *