כללי אירוח ונימוס בנסיעות עסקים וברילוקיישן לרוסיה

כללי אירוח ונימוס בנסיעות עסקים וברילוקיישן לרוסיה

רוסיה, מדינה עשירה בתרבות והיסטוריה, מושכת אליה אנשים מכל העולם למגוון מטרות: הזדמנויות עסקיות, שליחויות דיפלומטיות ועסקיות, לימודים אקדמיים וכן חוויות תרבותיות. הצלחה בבניית קשרים אישיים ומקצועיים בתרבות החדשה תלויה לא רק בכישורים מקצועיים, אלא גם בהבנת הנורמות החברתיות והעסקיות המקומיות.

תרבות השתייה והאירוח הרוסית

בתרבות הרוסית, האירוח מתאפיין בנדיבות וברוחב לב. הרוסים ידועים בהכנסת אורחים מרשימה – ארוחות הערב נמשכות שעות ארוכות ומלוות בשתיית אלכוהול מרובה. הרמת כוסיות "לחיים" היא חלק בלתי נפרד מהאירוע ומתרחשת לעיתים תכופות במהלך אותה הארוחה, במטרה לבסס יחסים עסקיים טובים וחברות הדדית. בעת הרמת הכוסית מברכים Na zdorovye (Nah-zda-roe-vee-ah). קיימת ציפייה שכל הנוכחים ישתתפו באופן פעיל בהרמת הכוסית ובשתייה, וכדאי להתכונן לשתייה מרובה.

"אצל הרוסים שותים המון. אתה לא יכול לרמות אותם ולהעמיד פנים כי הם משלבים ידיים באזור המרפק ושותים יחד. הם גם מעשנים בכבדות ולכן סבלתי שם מאוד."

כללי התנהגות והופעה

בעת כניסה למקומות ציבוריים כמו תיאטראות או מסעדות, מקובל להסיר את המעיל ולהפקידו במלתחה. זוהי נורמה חברתית שכדאי לכבד.
באשר לשפת גוף – יש להימנע מלעמוד עם ידיים בכיסים דבר שעלול ליצור רושם לא נעים.
הרוסים מעריכים אווירה מכובדת ושקטה יחסית. שיחות וצחוק קולניים נחשבים לא מנומסים, במיוחד במקומות ציבוריים. כדאי לשמור על טון מתון ומכובד בשיחותיכם, במיוחד באזורים בהם מצפים לרמת רצינות גבוהה כמו מפגשים עסקיים, תיאטראות, או מסעדות יוקרה.
כמו שתיית אלכוהול, גם העישון נפוץ מאוד ברוסיה, ונחשב למקובל במפגשים חברתיים ועסקיים. עבור אנשים שאינם מעשנים, הדבר יכול להוות אתגר וכדאי להתכונן לכך שבמקרים מסוימים, לא יהיה ניתן להימנע מחשיפה לעשן סיגריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *